Què és el que realment s’està prenent en compte en màrqueting digital?

Un dels aspectes més importants pel que fa a màrqueting digital són les anomenades “eines de mesurament” i que mantenen “feliços” als marketeros i amos de les empreses.
Sempre el treball realitzat s’ha mesurat a través de resultats, aquests es refereixen a conèixer què s’està fent, com s’està fent i l’impacte que té tant en els consumidors, com en les vendes generades. Per cap companyia és viable treballar àrduament sense veure resultats.
Per tant per a aquestes, és indispensable comptar amb estadístiques o resultats que hagin estat mesurats, aquest és el cas de l’increment o disminució en el nombre de les vendes, o de la quantitat d’usuaris a la qual s’està arribant a través del màrqueting digital .

El que preocupa és saber si realment aquests números o estadístiques són positius en la seva totalitat, o si només signifiquen una quantitat per posicionar-se i fer sentir “bé” o “contents” de certa manera als marketeros. La pregunta és … ¿són aquests resultats un veritable reflex de la realitat o senzillament una manera de donar tranquil·litat momentània a aquells que treballen en màrqueting digital?

El que realment els interessa als que controlen el pressupost en màrqueting digital segons un seo barcelona

Aquest tipus de “mesurament de resultats” i estadístiques que tant els encanta presumir a alguns, moltes vegades pot ser contraproduent, o negatiu per al negoci. Atès que, aquesta informació reunida sol escapar moltes vegades de la realitat i no ser per a res solvent en l’aspecte econòmic, el qual és el de major interès per als que manegen el pressupost d’aquella companyia.
Moltes vegades el que es coneix com “vanity metrics” pot tornar-se perjudicial i influir en una falsa percepció de la realitat, ja que, també l’emoció o entusiasme del moment poden generar aquest tipus de reaccions en els marketeros, i el que a ells els fa sentir “eufòrics” en cert moment, no resulta ser un pas positiu pel que fa a màrqueting digital.
El problema principal que és d’interès per als que controlen el pressupost està en que les estadístiques enfocades únicament en aquelles “vanity metrics” solen suposar més una despesa que un benefici per a les empreses, ja que estan basades en el fet que tot l’escenari sigui perfecte, i que tot es percebi com fantàstic per enfrontar-se davant d’altres empreses en les seves presentacions de vendes, però que no estimen realment una realitat correcta i adequada.

També cataloguen com preocupant que l’èxit s’estigui mesurant en aquesta mena de resultats tan irreals i no en elements exactes i concisos com les vendes, o que el seu equip de treball no estigui reflectint el que realment s’està aconseguint amb les estratègies de màrqueting digital implementades .