Optimització SEO per imatges: la clau del posicionament actual

Amb l’avanç del món del màrqueting digital, poc ens hem aturat malgrat a la gran influència que tenen les imatges i vídeos en el posicionament de la nostra marca. No obstant això l’optimizacion SEO per imatges és una eina relativament nova però que ha collit grans fruits.
L’buscar una optimització SEO implica treure benefici màxim a les imatges que es pugen a internet perquè aquestes impulsin que una determinada pàgina aparegui entre els primers resultats de cerca. Avui en dia gairebé la meitat del tràfic generat en les pàgines prové d’enllaços per imatges. Són de fàcil comprensió i tenen un gran atractiu, de manera que les persones comencen a preferir tenir una imatge a un gran text.

Com aconseguir una optimització SEO per imatges

Si bé és un recurs sense explotar, hi ha trucs per millorar el posicionament de la teva marca a l’recolzar-se en l’optimització de les imatges.

En primer lloc, el nom de l’arxiu és el més important, ja que és el que indicarà de quina es tracta la imatge. Per això pujar la imatge amb un nom relacionat al seu contingut farà que aparegui més fàcilment dins de la recerca a internet que si té un nom generat per sistema automàtic. Com més curts i precís, millor.
Hi un altre trucs relacionats al nom de la imatge, bàsicament són una guia de com fer que la imatge aparegui entre els primers resultats. Entre ells està utilitzar un nom exacte, que contingui la frase clau del contingut relacionat, i evitant sempre utilitzar caràcters especials, com “ñ”, accents, dièresi, entre d’altres.

Un altre dels punts forts per millorar el posicionament amb el suport d’imatges és l’extensió Alt. Com que el processador d’internet no pot comprendre el contingut de les imatges, aquest atribut permet afegir una descripció d’ella perquè el cercador sigui capaç de publicar-se adequadament en les recerques relacionades.
Aquesta extensió o etiqueta Alt treballa en el contingut HTML d’una pàgina, no cal entrar a ell ja que la majoria de les pàgines permet afegir les etiquetes Alt a les imatges en configuració. La clau per tenir una bona etiqueta Alt és ser concís, fer servir la paraula clau i descriure correctament el contingut de la imatge.
Cal seleccionar imatges correctament, i ubicar-les de manera adequada en relació al text, d’aquesta manera l’usuari es veurà més atret per estendre la informació que li presenta la imatge.