Els problemes amb la bateria encapçalen la llista d’avaries més freqüents en 2016. Les dades les ha facilitat el RACE, que l’any passat va rebre un total de 824.000 sol·licituds d’ajuda en carretera per problemes mecànics. La xifra suposa un increment del 16% respecte a 2015, encara que el que més preocupa és l’increment de peticions d’auxili per accidents.

Abans de començar a enumerar les avaries de cotxe que amb més freqüència es van produir el 2016, anem a analitzar les dades facilitades pel Reial Automòbil Club d’Espanya, el RACE.

L’any passat, el club automobilístic va atendre un total de 824.000 sol·licituds d’ajuda en carretera per problemes mecànics per part dels seus socis. La xifra suposa un increment del 16% respecte a les registrades l’any anterior./recambios coche online

La xifra és preocupant perquè delata dos problemes greus del panorama automobilístic actual:

– el parc mòbil nacional és cada vegada més vell

– la manca de manteniment de molts dels cotxes que circulen per les nostres carreteres

Però encara resulta molt més preocupant el fet que, el 2016, el RACE va atendre gairebé 50.000 trucades d’auxili per accidents, un 23,4% més que el 2015.

La bateria, el major maldecap dels conductors

Totes les dades estan trets del Baròmetre d’Avaries que cada any publica el RACE.

Hi apareix el rànquing dels cinc motius pels quals més es va cridar a la grua en 2016:

1. Bateria

2. Pneumàtics

3. Accident de trànsit

4. Avaria al motor

5. Avaria relacionades amb la bomba i la injecció

Les bateries segueixen sent el principal maldecap dels conductors, amb més de 165.000 casos, seguides a distància per les ajudes requerides per problemes en els pneumàtics i els accidents de trànsit, que apareixen en tercer lloc amb un augment respecte a 2015 del 23 , 4%.

Moltes avaries es podrien evitar amb una revisió periòdica
Pel que fa a les avaries mecàniques destaquen les relacionades amb la bomba i la injecció de cotxes dièsel, que han experimentat un creixement percentual del 47,2% i que ara suposen un 6,4% del total.

El motor d’arrencada (un 17,6% més i el 4,1% del total) completa el podi entre aquelles que superen les 10.000 assistències.

El RACE ve alertant en els últims mesos que la manca de manteniment és un problema que pot derivar en una avaria mecànica, o en el pitjor dels casos en un accident de trànsit.

Les fallades que van afectar el motor van augmentar un 14,6%, sent els més freqüents. Un exemple són els problemes amb els del disc d’embragatge i la corretja de l’alternador que han creacido un 45,8% i un 32% respectivament. Tots dos podrien ser detectables en les revisions periòdiques que marca el fabricant per a un correcte funcionament del vehicle.

El RACE recorda que al possible perjudici que suposa aquesta manca de manteniment (provoca despeses elevades de reparació, tant de la peça trencada com d’altres afectades) se sumen l’increment del risc, sobretot amb climatologia adversa, especialment si parlem de mal estat de els pneumàtics (amb un augment dels problemes d’un 12,1% més respecte al 2015), i un similar increment en el percentatge, el 12%, per a les avaries per mal funcionament dels discos de fre.

piezas de coches